Logo nedir? Lügat mazmunı olarak ana mukabillığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak fiilletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda kelime mazmunının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çalışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, fiilletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler derunin daha çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde faaliyet gösteren fiilletmelerin ekseri logoları sektörü özümleme eder. Lakin ansızın aşkın sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çalışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, mümkün evetğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya makro zarar verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine usturuplu olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıdüzen gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün bile temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu bilgi çok önemlidir.